Els heeft bijna 20 jaar ervaring in communicatie. Zo leerde ze het klappen van de zweep als consultant bij verschillende toonaangevende pr-bureaus, waar ze werkte voor een brede waaier aan klanten uit diverse sectoren werkte. Zo bouwde Els al de nodige ervaring op in product pr, crisiscommunicatie en specialiseerde ze zich in corporate communicatie.
" Management heeft een gigantische impact op de perceptie van een corporate brand. Daarom is het belangrijk om je leidinggevenden te profileren als thought leaders. "
In 2013 besloot Els om zich nog verder te verdiepen in corporate communicatie door aan de slag te gaan bij multinational Bayer als communicatiemanager. Hier was ze verantwoordelijk voor de externe communicatie en ook verschillende strategische interne communicatietrajecten.
In 2017 wilde Els haar horizon nog verder verbreden en startte ze bij FMCG multinational Henkel als hoofd Corporate Communicatie voor de Benelux. In deze rol nam ze alle interne en externe communicatie op zich, van strategie tot implementatie.
Bij beide multinationals deed Els ook heel wat ervaring op met executive communicatie voor zowel het lokale management als leden van de board.
Eind 2018 richtte Els samen met Karen Sleurs Wyngs op.